Julfirande

God jul kära läsare!!!

Idag är det julafton. Och oj vad julfirande
det har varit. Jag har flängt runt som jag
vet inte vad. Är trött som få nu. Men ska
berätta om min dag först.

Vid halvelva snåret var jag och mina
syskon hos pappa och åt julfrukost/lunch.
Dvs julgröt, skinkmackor med äppelmos,
gravadlax med tillhörande sås, tunnbröd,
vörtbröd, glögg, kaffe, julmust, pepparkakor,
ischoklad, noblesse, etc. Och jag åt av allt.
Mättnad. Otroligt gott. Julmat. Finns inget
godare.

Sen satt vi och såg på hemmavideofilmer
från när vi var små och då var det en film
från när jag fyllde 3år! Det var jätte roligt!

Jag sprang runt, lekte, sa roliga saker.
Min syster Ida satt å ritade en bild på
mig som det stod Yrsa 3år och när vi
var ute å lekte så kramade hon mig så
hårt att hon nästan kvävde mig haha
det var så sött. Och på mitt kalas så
höll min kusin Rasmus som skulle fylla
1år nån vecka senare på att lära sig 
att gå. Och Petter låg i mammas mage.
Det var så kul att se på det.

Hur man var när man var liten, såg ut,
betedde sig etc. Det är en sak att få
det berättat för sig, en annan sak att se
det själv. Det var kul.

Efter filmvisningen for vi till farmor å farfar
å fikade och sa god jul och å va där i 1-2h.
Sen for vi till mormor å morfar lagom till
Kalle Anka och efter Kalle Anka serverade
mormor upp massa gott på julbordet. Vid
kanske åtta snåret gick jag, mamma å
mina syskon över till mamma å hängde
och åt lite julgodis. Sen när klockan närmade
sig halvelva så fick jag skjuts hem.

Riktigt lång dag, men mycket trevligheter.
Men nu är jag trött, särskilt som jag bara
sov 4-5h inatt. Imorgon blir det att fara till
Nordmaling och fira jul med Daniels släkt.

Det ska bli fint. Ska snart börja göra mig
redo för sängen. Hoppas ni har haft en
riktigt härlig jul och jag önskar er:

GOD FORTSÄTTNIG!
1 emelie:

skriven

Hej vännen!

filken fin blogg du har! :)

kram emelie

Kommentera här: