Tjooo

Hej kära läsare!

Hann inte uppdatera nåt igår, var borta
hela dagen och sen när jag kom hem så
myste jag med Daniel. Och det är svårt
att kramas med en laptop i knät i tell you.

Igår tisdag så var jag och fikade med finaste
Jenny S på Café Station då satt vi där å pratade
i flera timmar och jag åt årets första lussekatter :)

Sen bestämde vi för att röra oss. Så då promenerade
vi hem till henne på andra sidan bron, i blåsten och
duggregnet. Där blev jag bjuden på middag, rödbetssoppa!
Det var hur gott som helst. Det var nånting som jag aldrig
hade provat förut men för er som liksom mig var
rödbetssoppeoskulder är det nånting jag högt rekommenderar.
Gärna med några créme fraiche klickar i soppan också.

Sen blev det lussekatt å pepparkaka å kaffe
till efterrätt. Hur fint som helst. Och så sjöng vi
en massa låtar från som vi sjöng på musiken, kören,
lr sångpedagogen på högstadiet tillsammans. Hur kul som helst :)
Så vad som skulle bli en fika blev en heldag. I love it!

Idag ska jag nog tvätta lite och ta det lugnt nu på dagen och sen ikväll
ska jag fara ner på stan och fika med en tjej som jag knappt träffat sen
vi gick ut 9an. Det var ju några år sen..

Vi var fem tjejer som umgicks varje dag hela högstadiet
som gick i samma klass. Och hon jag ska träffa
ikväll tillhörde alltså det "gänget" lr vad man ska säga.
Det är egentligen bara en av dom fyra som jag fortfarande
är riktigt nära vän med och det är Jenny S som jag träffade igår.
Lite synd. Men det är lätt att man tappar kontakten. Sånt som händer.

Vet inte vad jag ska ha för förväntningar på kvällen men jag går
dit med ett öppet sinne och hoppas vi har riktigt trevligt å att det
inte blir konstigt. Det är svårt att veta när man inte setts på sju år.
Men inte lönt att fundera nå mer på det. Jag får vänta å se helt enkelt.

Nu ska jag avsluta mitt inlägg för den här gången
och sluta svamla så mycket.

Ha en bra onsdag!!

Kommentera här: