Plugg? Jobb? Militär? Flytt?

Hej kära läsare!

I veckan ska jag gå och prata med en kompis chef om
att få deltidsjobb som personlig assistent för jag känner
att jag äntligen mår bra. Mår som jag mådde före jag började
få epilepsi anfall titt som tätt och nu håller jag mest på att bli
galen på att sitta hemma och inte göra nånting annat än det
som behöver göras här hemma, eller dega i soffan, eller träffa
kompisar. Inte för att det är något fel med det men jag längtar
efter att få rutiner igen. Och jag är ganska säker att jag kommer
få det här jobbet. Så jag ska skaffa mig ett deltidsjobb och när de
känns bra trappa upp tidsmässigt i den mån det går. Efter att ha
varit sjukskriven så länge är det dumt att gå från noll till hundra
över en natt även om jag skulle vilja det eftersom jag är så som
person. Men det funkar inte så.

Sen har jag insett att jag vill börja plugga igen. Jag känner suget.
Jag har suttit och tittat på program på umeå universitets hemsida
och det finns 2-3program med statsvetenskap som är riktigt intressanta.
Men först funderar jag på att plugga upp MaB och MaC bara så att jag
kan välja vad jag vill utan att jag ska känna mig mer dragen till det
ena men jag kan inte välja det för jag har inte behörighet. Så jag
funderar på att plugga MaB till hösten och jobba, MaC till våren
och jobba samt söka in till universitet hösten 2013. Isf skulle jag vara
klar våren 2016, när jag är 27år å det är ju inte fyskam. Hade ju
visserligen trott att jag skulle vara klar när jag var 22 men ibland
blir inte livet som man har tänkt sig...

Sen ska Daniel söka in till en utbildning hos Försvarsmakten till hösten
som är 3mån och gissningsvis inte i Umeå. Sen om han får anställning
nånstans hos Försvarsmakten ganska direkt efter utbildning så kan ha
vara placerad under en period ganska mkt vart som helst. Så då är vi
särbo helt plötsligt. Då skulle jag inte vara bekväm med att bo kvar i
den här stora lägenheten och jag skulle tycka det kändes konstigt att
bo själv med Daniels bästa kompis. Då skulle jag vilja flytta till något
mindre. Så är det bara.

Men vi vet ju inte riktigt hur det kommer se ut om några månader.
Vi får avvakta. Sen ta beslut om vad som händer efter det. Finns
inte så mycket annat att göra. Men det är sjukt mycket som snurrar
just nu.

Sköt om er. Ha en bra måndag.

Kram /Y

Kommentera här: