Funderar, funderar varför är de så..?

Hej kära läsare!

Idag har varit ytterligare en seg dag. Jag har gjort
endel av den fantastiskt imponerande mängd disk
vi samlat ihop under ett antal dagar, käkat middag
hos pappa och sen promenerade jag hem därifrån vilket
är en promenad sträcka på 2-3km nånting. Så jag har inte
bara suttit å pilla navel, även om jag hade tänkt att jag skulle
få betydligt mer gjort idag än vad det blev. Typ köpa garn,
tvätta etc. Men men. Det finns ju en dag imorron oxå.

Varför säger man så egentligen? "Det kommer en dag imorron oxå"
För egentligen, vem vet om det gör det lr inte. Vem som helst kan
dö i sömnen av mystiska komplikationer, bli överfallen i sitt hem,
överkörd av en bil när man bara ska gå till sin närbutik. Så varför
utgår man från att det hela tiden kommer en morgondag och skjuter
upp saker man kan göra idag till imorgon? Lathet? Obotlig optimism?
Tron på ens egen odödlighet? Jag vet inte. Jag har inga svar. Bara en
massa frågor.

Kan det vara att det är för jobbigt att tänka på att vi alla människor
förr eller senare går samma öde till mötes på ett eller annat sätt och
därför lever i konstant förnekelse av det tills det väl kommer som ett slag
i magen och det är därifrån det något naiva uttrycket "Det kommer en dag
imorgon oxå" kommer ifrån. Det skulle vara så. Eller så är det bara så enkelt
att tisdag kommer efter måndag vare sig vi är här för att bevittna det eller
inte och är vi här så har vi då en dag att antingen göra nåt vettigt av eller
helt enkelt slöa bort om man hellre vill det.

Som jag sa tidigare, massor med frågor men inga svar. Börjar alltid tänka
på en massa snurriga saker mitt i natten. Då går min hjärna på högvarv.
Det är tydligen inte alltid så uppskattat när man ska gå och lägga sig och
jag börjar fundera på hur man ska på bästa sätt lösa världsfreden och min
älskade sambo bara vill sova. Men jag tycker att jag måste få min dos av
kvällsprat för att kunna sova. Annars ligger jag där med mina tankar - instängda!
Och det går ju inte för sig. Men men.

Nä nu börjar det spåra ur ordentligt. Dags att runda av.
Vad tror ni om "Det kommer en dag imorron oxå"?
Kommentera gärna så får jag höra era tankar.

Så hörs vi imorron ;)
Kram /Y ♥

Kommentera här: