Rolig helg

Hej kära läsare!

Återigen är det en seg Yrsa som skriver idag. 
Har varit en 11h dag på inskolning idag igen, 
men mest av allt tror jag att jag är trött för att
jag inte hunnit vila upp mig efter min fantastiska
helg. Och kanske för att jag bara druckit té, kaffe
och käkat lunch idag. Vi hade ingen frukostmat
hemma. Så mitt blodsocker är toklågt, det kommer
sitta fint med middag. Men jag ska berätta om min
roliga helg. 
 
Fredagen kickstartade med att jag hälsade på 
mina fina vänner Emelie och Christoffer :) Och
då fick jag träffa Christoffers härliga 10åriga son
V för första gången. Det var jätte roligt! Vi spelade
twister som jag upptäckte var sjukt jobbigt för benen
(ja jag fick mjölksyra i benen) fikade gofika, spelade
brädspel och jag å Emelie fick skrattattacker så vi
knapp kunde andas. Helt enkelt en perfekt kväll på
alla sätt å vis :D Tack för en fin kväll! Nästa gång
bjuder vi er på spelkväll här ;)
 
Lördag spenderades med mina kusiner Sandra & Ronja,
samt några vänner till Sandra. Det blev middag å förfest 
hos Sandra på Teg och sen drog vi iväg till Lottas eftersom
det var det enda stället som min 19åriga kusin Ronja kommer
in på en lördagkväll i Umeå. Men det var grymt kul. Ronja for
hem lite tidigare men vi andra stannade till stängning och sen
promenerade jag och Sandra hem till henne och satt uppe
och pratade till halv5 på morgonen. Riktigt rolig kväll. 
 
Och söndagen avslutades med att jag for till min vän
Matilda och fortsatte vårt Gilmore Girls maraton, käkade
våfflor med hennes hemmagjorda hjortronsylt och
sprutgrädde och varmchoklad med sprutgrädde toppad
med kanel. Helt enkelt en perfekt avslutning på helgen. 
 
Och ja, jag har orkat jobba hela dagen idag trots
min intensiva helg. Jag känner mig lycklig. 
 
Lycklig över att ha jobb. Lycklig över att ha så
fina människor i mitt liv. Lycklig att ha nån att
komma hem till varje dag. Lycklig över att vara
frisk och kunna leva mitt liv som jag vill å väljer.
 
Hoppas ni haft en fin helg så ni är laddade
inför veckan som nu har börjat. 
 
Hade så bra, så hörs vi när vi hörs ♥
Kram /Yrsa
 

Kommentera här: