Familj

Hej kära läsare!!
 
Har haft en superbra helg. I fredags var jag och Daniel
och käkade middag med pappa & hans tjej hos henne.
Det var supertrevligt. Vi blev bjuden på supergod mat.
Och mycket dricka! Men mest humor var ändå när 
pappas tjej skulle göra nån efterrättsaktig Mojitoyoughurt
grej som jag tror skulle påminna om den indiska efterrätten
Lassi. 
 
- Det stod 6dl rom i receptet men jag tyckte det lät lite mycket
 så jag tog bara 3dl, sa pappas tjej. 
- Det kanske skulle ha varit 3matskedar, eller teskedar, sa pappa.
- Ja, jag kanske skulle ha tittat lite nogrannare på nätet men jag
  tänkte rom är ju gott, sa pappas tjej.
 
Haha hur kul som helst. Det gick inte å dricka. 
 
Sen efter det här gick vi på Droskan för att lyssna på Blues. Det var
ett band från Texas som heter Dave Herraro & The Hero Brother Band
som har varit på Europaturnée och har nu varit i Umeå och spelat. 
Det var hur bra som helst. Superhärlig kväll. 
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
I lördags blev det firande av min fina kusin Ronja som fyllde 19år ♥.
Så då blev det storfika i Stöcksjö med alla möjliga kakor, bullar, 
chokladfingrar, tårta, godis, vindruvor etc. Hur gott som helst. 
Min faster vet verkligen hur man bullar upp för kalas. Det var jätte
kul att träffa hela släkten och bara mysa på. 
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
Jag har en härlig vecka framför mig, ska träffa härliga vänner
och har två arbetspass inbokade i veckan. Härlig känsla. 
 
Ha en skön vecka!
 
Många kramar //Yrsa

Kommentera här: