Migration

Hej kära läsare!
 
På senaste tiden har det varit mycket skriverier
om man ska eller inte ska utvisa lilla Haddile,2år,
eller om man ska utvisa Ali 18år som kom hit när
han var 13år med sin syster för att deras by bombades
och föräldrar dog eller hur det nu var. Och mediaupproret
har varit enormt. Läsare har skrivit in till tidningar. 
Kungafamiljen har tagit ett "särskilt" intresse i Haddile
fallet. Facebook grupper har skapats för att diskutera
frågan och fråga migrationsverket frågan som hela Sverige
verkar undra: Hur tänker ni?
 
Jag vet inte om migrationsverket har kommit fram till
något beslut gällande dom här två fallen och ärligt talat
bryr jag mig inte. Det är klart att det är två väldigt behjärtans
värdafall, men det är ju just det som är grejen. Det är två fall
av flera hundra som migrationsverket måste ta ställning till
varje dag. Det är bara det att dom här två kom på något sätt
till allmänhetensvetskap och sen ska vi helt plötsligt tro att vi
vet vad dom gör varje dag på jobbet bara av att läsa tidningen.
Börja demonstrera för att rädda ett barns liv men vi inser inte
att det finns flera hundra, tusen, som passerar som Aftonbladet
inte rapporterar om. För att sen mitt i en rädda Haddile diskussion
är det nån som häver nåt i stil med att rädda barnen och skicka
ut varenda en som är kriminell eller bara lever på bidrag. Okej.
För Sverige är ju inte för dödsstraff, nejdå. Så länge det inte är
uttalat dödsstraff. Nä vaddå? Vi skickar ju bara hem dom. 
 
Jag kan förstå om många har en negativ inställning till migrationsverket.
Men faktum är att dom gör ett bra jobb. Men media får inte ut nåt
av att rapporta om det. Men dom tar hand om så många människor
varje dag. Och även om det inte alltid är möjligt att ta in dom i 
Sverige så ser dom till att få in dom i nåt av dom andra EU länderna.
Ordnar och fixar. För let's face it. Vi kan inte ta in alla även om vi 
skulle önska. Men dom som jobbar på migrationsverket försöker verkligen. 
Försöker hitta kryphål i dom lagar å regler som finns. 
 
Jag behövde bara skriva av mig lite. Jag hade så
mycket tankar som flög omkring. Hur tänker ni?
Skriv gärna och kommentera. 
 
Ha en bra dag 
/Yrsa

Kommentera här: