Sjukaste världen någonsin!!

Hej kära läsare!!
 
Tredje inlägget för ikväll, men var bara tvungen att 
dela med mig av det här. Hittade ett blogginlägg
där det stod följande 6tips på vad man ska göra
för att säkra en dom om man blivit våldtagen. 
 
(Jag kommer kopiera inlägget rakt av, sen lämna
källan längst ner. Så det kommer inte vara mina
ord ni läser. Bara så ni vet. Det som är centrerat
i det här inlägget är mina ord för att inte göra det
helt förvirrat för er och mig själv.. )
 
Så säkrar du en fällande dom efter våldtäkt

Om du blir våldtagen av, säg sex stycken främmande killar
som tagit dina kläder, mobil samt låst dörren till rummet ni befinner er i,
och känner att en fällande dom vore någonting bra.

Tänk då på att:
 
1. Be killarna att ta en paus i övergreppen så att du kan få kliva upp och tända lampan.
Kom ihåg - ett mörkt rum är lika med minskad trovärdighet vid identifikation.
Ett litet tips är att be dem ha namnbrickor på tröjorna, så att du inte blandar ihop dem.
 
2. Skriv gärna ner händelseförloppet med detaljer under tiden.
Jag förstår att det är mycket att hålla reda på när det är sex personer
som står i kö för att våldsföra sig på dig, men om du avviker det minsta
från ditt första vittnesmål så kommer det att minska chansen för en fällande dom.
 
3. Ta inte illa vid dig, bli inte känslosam! Det ökar nämligen risken för
blockeringar i medvetandet vilket i sin tur gör att du inte kan återge
händelsen på ett redigt och nyktert sätt. Du vill ju verka trovärdig.
 
4. Hoppas på att någon har med sig handklovar eller rep eller dylikt.
Endast en låst dörr och sex främmande våldtäktsmän med sikte på
dig betyder nämligen inte att du befinner dig i ett hjälplöst tillstånd.
Du skulle ju kunna putta dem som dominobrickor, resa dig upp och
promenera ut. Du skulle ju kunna vara med på det, vilja du med.
Jag menar, att en femtonårig flicka - inlåst i ett rum med sex killar
som snott hennes grejer och tar av henne kläderna och har samlag
med henne en efter en trots att hon säger "nej nej nej"
är ju liksom inte beviiis på att hon inte vill. Eller hur?

 

Tillägg: 5. Stanna inte kvar med tjejkompisen när hon blir för full på festen.
Jag vet att du gärna vill ställa upp och det där och det inte känns så bra
att lämna henne med ett gäng killar när hon är dyngrak. Jag vet att ni har
lovat varandra att alltid ställa upp när det gäller, att du har lovat hennes
mamma samma sak. Men vet du vad? OM den där festen slutar med att
det är du som blir gruppvåldtagen så kommer det faktum att du stannade
kvar när du kunde ha gått hem att betyda att du egentligen ville. Bara så att du vet.

 

Tillägg: 6. Håll tummarna för att killarna hotar med stryk. Gärna skriftligen,
med underskrifter från samtliga. För det faktum att du vet vad som kan hända,
som ofta händer, om man försöker sätta sig emot ett gäng fulla killar som
bestämt sig för att ha sex med dig, det är inget hot. Eller snarare: 
det är ingen grund till att du ska vara livrädd. Att du har läst och sett
på tv och hört kompisar berätta om fall när andra tjejer blivit, inte bara våldtagna,
utan misshandlade, mördade, för att de försöker stå på sig. Det är inget som
håller i rätten, förstår du väl? Att vi matas in med att vi alltid ska vara på vår vakt,
alltid rädda, för att annars kan det gå illa - det är ju ingen som gör att det är
trovärdigt att du fruktar för ditt liv när du är instängd i ett rum med en rad killar
som köar utanför. Eller hur? 
 
Då vet vi då. Se så, ut och lek nu tjejor!

skrivet av "Kajjan" Inlägg: Så säkrar du en fällande dom

 

Hur jävla sjuk värld är det inte vi lever i idag?
Har sett flera fall då dessa exempel som tas
upp här som tips inte är ironi utan krav för att
vinna målet. På blogginlägget jag länkat till finns
en tidningsartikel längst ner som är läsvärd..
Allt jag har att säga är FY FAN!!!! Jag hoppas
domstolarna skärper sig och slutar trakassera
offren när dom kommer dit. Jag hoppas straffen
blir hårdare får våldtäksmän (& kvinnor). 

 

Jag vill helt enkelt ha en bättre värld. Ett bra, rättvist
samhälle för 
alla.. Hey a girl can dream right...?
Men tills det 
händer kan vi bara se till att vi själv gör vårt
bästa. 
Man kan inte förändra nån annan. Det måste
börja 
med en själv. Ett steg i taget. Ska försöka lugna
ner 
mig så jag kan sova i lugn och ro.

Godnatt. Sov gott.

 

Kommentera här: