Hemskheter i världen

Hej kära läsare!

Det är så mycket hemskheter som
händer i världen just nu. Ukraina, Ryssland,
flygkrashen, Gaza... För att bara nämna några.
Det finns många eldsjälar där ute som tar in allt.
Brinner.Informererar. Ser till att folk får rätt information,
så människor får hjälp.Går på informationsmöten och
demonstrationsmöten. För mänskliga rättigheter. Jag
applåderar er eldsjälar. Som brinner. Jag går sönder.

Klarar inte av att lyssnapå allt som är fel med vår värld
som det är meningen att våra barn ska leva i. Växa upp i.
Jag lyssnar, på nyheterna det jag klarar av. Håller mej
uppdaterad. Men jag har inte kraften att engagera mig.
Det skulle ta allt av mig. Vissa kanske tycker det låter
motsägelsefullt. Men inte för mig. Det är svårt när
man är en person som känner allt. 
 
 

Kommentera här: