Att vara 'snäll'

Hej kära läsare!
 
Jag är en väldigt 'snäll' person vilket kan vara väldigt 
problematiskt ibland. Jag vill inte ställa till problem för
andra vilket betyder att jag hellre säger nä inga problem ring upp senare, gör allt jag kan för att hinna klart nåt på kortare tid än jag behöver om de passar andra bättre istället för att faktiskt säga nä det funkar inte nu måste det bli såhär. Och det faller mig inte ens in att man kan överklaga ett beslut om man tycker det är felaktigt för då är man väl bara ivägen? Kanske inte blir nån skillnad  iaf och så har man slösat energi bättre att hålla god min trots att man inte kan förstå hur beslutet kunde komma till från första början! Jag skulle önska att jag vat en sån som sa vad jag tyckte å tänkte i såna här situationer. Jag beundrar dom som gör det. 
 
Jag har en vän som verkligen inte är rädd för att säga vad han tycker å tänker  oavsett om det är privatperson eller myndigheter han pratar med. Jag måste erkänna att jag ibland har utnyttjat denna sida hos honom. Han är tydlig. Inte oförskämd, måste han kan han säga ifrån men det är inte det han går in för. Jag där emot är värsta mesen. Börjar att säga nej sen blir jag övertalad till ett kanske sen innan jag vet om det har jag sagt ja till Gud vet vad. Så jag ber ofta min vän ta såna samtal åt mig ifall han är i närheten å det gör han så gärna. Han tycker jag är omöjlig. För snäll att jag måste jobba på det och det har han ju en poäng i. 
 
Jag vill vara den där tuffa!! Hur gör man?
1 Tone:

skriven

Precis som du är jag med, men det har du väl märkt.. ;) Jag kan också känna att jag är lite väl mesig ibland, vill tuffa till mig och "inte ta någon skit". Därför är det bra med sådana personer som är helt tvärtom, säger jämt vad de tycker oavsett situation och person. Vi får se upp till dem och lära av dem. :)

Bra inlägg!

Svar: Ja det är tur man föds olika här i världen så man kan lära Sig av varandra. :-)
Yrsa

Kommentera här: