Veckan

Hej kära läsare!

Den här veckan har jag haft ganska
fullt upp. Varit väldigt trött på kvällen
så därför har jag inte varit så duktig
på att uppdatera. Ni får ha överseende.

I måndags så var jag och sprang på stan
med min fina mormor :) Vi hittade en jätte
söt tröja åt mormor som satt som ett smäck
på henne och sen bjöd mormor mej på lunch
på Eastern Palace. Kinesisk lunchbuffé sitter
aldrig fel ;) Efter vi varit på stan i några timmar
skildes vi åt på Vasaplan eftersom vi skulle ta
olika bussar hem. Super mysig dag på stan.
Vi hade båda jätte roligt. ♥

 
♥ Min fina mormor ♥

Sen efter jag kommit hem på em i mån
kom Jenny S förbi och vi drack te å satt å
pratade i några timmar.

Idag har jag varit hos frisören. Det var sjukt
nödvändigt. Mitt hår har varit en enda stor tova
som knappt har gått att få ur och det har knappt
gått att skilja ena hårstrået från det andra. Plus
att jag har haft väldigt nötta toppar. Det var helt
sjukt. Så gick dit för att få hjälp. Frisören blev lite
rädd. Minen typ "hur ska det här gå till, kommer vi
ens få ut det här?" Jag var förberedd på det värsta.
Att det inte skulle gå att få ut, att dom var tvungen
att ta bort allt och att jag skulle behöva gå omkring
med ett kalt huvud a'la Britney Spears.

Det behövde jag inte. Efter 3h i frisörstolen hade hon
borstat ut alla mina tovor som mitt hår var fullt av så
jag knappt kunde sätta upp mitt hår, schampoonerat
5ggr + inpackning samt klippt det 1dm så allt det nötta
och döda håret är borta. Och det har gett resultat.
Det är så fint, å glansigt. Det ser så friskt ut! Det känns
som att jag har tappat jätte mkt hår så nu känns det som
att jag har tunnt hår. Tja tunnt för att vara mig, inte en
normal person.. :P Jag blev så glad över hur fräscht det
såg ut när det var klart så jag var tvungen att krama min
frisör. Hon blev nog lite förvånad haha. Men har man kämpat
så tillsammans i 3h med sånt kaosartat hår å dessutom med
mej som är håröm då är det ett under att hon tog sig igenom
det.

Sen har jag även passat på att införskaffat födelsedagspresent
till min kusin Sandra som fyller år i helgen så på lördag ska vi
dit för att fira :) Då har hon utlovat smörgåstårta ;) Hade gärna
berättat för er vad jag skaffat åt henne men jag vet inte om hon
läser här ibland eller inte och om hon gör det skulle det bli lite
tokigt. Det är inge kul att få veta i förväg vad man ska få.

Nä ska avrunda nu.

Ta hand om er!
Ha en skön vecka!
Kram /Y

Kommentera här: