Jobb jobb jobb....

Hej kära läsare!!

Det är väl helt otroligt att man ska vara så beroende
av något så trivialt. Förlora sömn över något som många
när man har det inte vill gå till eller vantrivs på. Men när
man inte har det så vill man inget hellre för man är så
beroende av den trygghet och stabilitet den ger och det
är därför jag sitter här, 1på natten och fortfarande söker
efter det när jag egentligen borde sova. Men jag är inte
särskilt trött och kärleken är inte hemma så då är det väl
bra att jag gör något produktivt. Jag pratar givetvis om jobb.

För utan jobb klarar man sig inte. Går inte att betala sina räkningar,
många har sina sociala liv genom sina jobb, man får rutiner,
man får göra nåt annat än att bara sitta hemma å pilla naveln.
Och framförallt så får man känna sig behövd. Man drar sitt strå
till stacken både till världen, och till familjekonstullationen. Man bidrar
med nånting. Det är ganska trevligt. Gud vad jag pratar på. Men jag
har så många tankar som flyger igenom mitt huvud så vad ska jag göra?

Nä jag borde avrunda. Innan de blir för mycket. Prat. Metaforer.
Om allt mellan himmel och jord. Oj oj oj.

I'm going out of my mind.
All the answers to my questions I have to find.

My head spinning...

http://youtu.be/qEMULtNW-Hs

Tyckte den här 90-tals låten passade :)

Sköt om er! Godnatt! ♥

Kram /Y

Kommentera här: