Gilmore & Jobb

Hej kära läsare!!
 

Har spenderat senaste dygnet med att ha 
Gilmore Girls maraton med min fina vän kom
hem vid elva snåret ikväll. Det har varit så mysigt.
Vi är ju långt ifrån klara med alla säsonger så det 
kommer bli fler dagar/kvällar som vi ses och ser på
tjejerna i Stars Hollow ♥. 
 
Jag har även hunnit med att vara på ett möte idag 
med en ny brukare, så jag ska ha två brukare som
jag ska jobba hos så jag får fler timmar. Och det kändes
jätte bra! Det var så härlig stämning på det stället och 
sen är det oxå plus i kanten att det är krypavstånd
från där jag bor om det är tidiga mornar eller sena kvällar.
Men det kändes verkligen hur bra som helst. Jag är jätte 
glad. Så jag ska ha min första inskolningsdag där 1oktober. 
Det känns som att jag kommer få jobba en hel del på det här
stället. Så när det väl behövs folk på det ställe som jag redan
är på då är det inte längre säkert dom kan räkna med att jag 
kan hoppa in med 2sekunders varsel och jag måste säga att
det känns ganska bra. Det här att dom inte längre kan ta mig
för given.
 
Men jag vet ju nu vad mitt första inköp blir när lönen 
kommer oxå. En ordentlig kalender! Jag har bara min kalender
i mobilen och jag känner att det är helt enkelt inte räcker till
vissa gånger. Så efter lönen har kommit och jag har tid att ta mig
ner på stan då blir det att kalendershoppa. Jag tror det kommer
underlätta mitt liv avsevärt! Jag kommer börja tjäna riktiga pengar igen.
 
Jag känner mig glad. 
 
Imorgon har jag en lugn dag och rolig kväll att se framemot
tillsammans med min älskade Daniel,min fina pappa som
fyllde år i söndags och hans flickvän. Men vad vi ska hitta på
berättar jag imorgon eller lördag. 
 
Nu är det dags att sova. Klockan är snart halvtvå och jag är 
jätte trött. Hoppas ni alla har det bra, och skriver jag inget
imorgon så får ni ha en trevlig helg!! 
 
 
Godnatt! Sovgott
Kram /Yrsa
 
 
 
 
Hett tips: Bluesband från Texas spelar på Droskan imorgon!
              Be there, för det ska vi ;) 
 
 

Kommentera här: