Familj

Hej kära läsare!
 
På senaste tiden har det varit många gånger då jag börjat skriva
inlägg men jag har inte slutfört det för att jag blivit distraherad av
något annat. Förhoppningsvis blir det inte så med det här inlägget. 

Det är mycket som händer i mitt liv just nu men det största är
att jag har insett att jag får, jag tillåter mig själv att sätta mig
själv i första rummet. Jag ger mig själv tid att läka och bli bättre.
Jobbar på min hälsa istället för att göra en massa saker som
jag tror är viktiga men som bara för tillfället i mitt nuvarande
tillstånd i alla fall drar ner mig. Jag måste må bra i mig själv
innan jag kan ha en massa måsten omkring mig. 


 
Familj oavsett om det är
en familj man har skapat
eller valt själv baserat på
vänner eller om man har 
skapat ett nära band till sin
biologiska familj så anser jag
att det är en självklarhet att 
ställa upp för varandra vid behov.

Det spelar ingen roll om det handlar om
att en person behöver sällskap en stund,
hjälp med handla mat,någon som lagar
mat en dag eller moraliskt stöd på ett
läkarbesök eller bara en axel att gråta ut hos.

 
Familjen går samman och gör 
allt för att det ska bli så  bra som möjligt
för personen som för tillfället behöver mest
stöd. För månaden efter kan personen som
stöttar vara personen som behöver hjälp. 
 
 
 
Hoppas ni har det bra därute! 
Det har jag, i solskenet. Ta hand om era nära & kära.
Man vet aldrig hur länge man får ha kvar dom.
Njut av sommaren så länge den är kvar! 
♥ Stora kramar ♥

Kommentera här: